SALAM IKHLAS DAN SEJAHTERA dari kami.. Terima kasih atas kunjungan anda di blog ini / TEMBUAKAR CORPORATION [TIRA, DECOR_SYSTEMS, RANAU herbs

Halaman

Maha Agung nama Tuhanmu [Allah] yang mempunyai Kebesaran dan Kemuliaan

Maha Agung nama Tuhanmu [Allah] yang mempunyai Kebesaran dan Kemuliaan

SALAM IKHLAS

Selamat datang dan terima kasih kerana singgah di blog ini. Ikuti;

> Profil
> Coretan
> Gambar Pilihan
> Pautan
> Video Pilihan

Tinggalkan jejak anda. Terima Kasih Daun Keladi.


Cari CORETAN di sini

Ahad, 29 Januari 2012

MANUSIA MEMANDAI-MANDAI DAN TIDAK BERTAUBAT

Kadar KEWARASAN penduduk di Malaysia semakin menurun! Pada hemat saya, pelaku kesalahan akan bertukar kepada sikap syaitan apabila dia tersepit, mungkin atas sebab HUKUM dan UNDANG-UNDANG. Hanya IMAN dan TAQWA saja sebenarnya yang boleh mengubah ini. Orang yang tidak mempunyai kedua-dua eleman penting ini akan tidak dapat menerima HUKUM dan UNDANG-UNDANG walau seketat manapun ia dilaksanakan. Sebenarnya HUKUM Allah ada keampunannya [bagi mereka yang ingin bertaubat] tetapi yang menyebabkan manusia tersepit adalah atas UNDANG-UNDANG yang direka sendiri oleh manusia dan menghakimi orang lain melebihi KUASA Allah SWT.

Maha besar keampunan Allah kepada setiap manusia yang mensyirikkanNYA namun manusia tetap diberi peluang untuk hidup supaya sempat dia bertaubat, TETAPI manusia akan menghukum sekeras-kerasnya manusia yang tersepit atau diberi ujian oleh Allah ini dengan Hukuman yang lagi berat. Siapakah yang berhak menghukum sebenarnya manusia atau Allah? Cukuplah apa yang diperintahkan di dalam Al-Qur'an dan janganlah mencari-cari kesalahan orang lain dan menghukum bukanlah satu-satunya cara penyelesaian.

Semua manusia Wajib insaf dan bertaubat, bukan hanya pelaku sahaja, manusia yang menghukum juga Wajib bertaubat.

Lihatlah, contoh ini akibat daripada tindakan manusia yang tersepit berubah menjadi Syaitan akibat daripada undang-undang rekaan 'tangan-tangan' manusia sendiri.

Berita.

29/01/2012, AMPANG - Mayat bayi mengerikan tanpa kepala dan putus sebelah kakinya ditemui seorang lelaki ketika menjala ikan di sebatang sungai, di sini, petang semalam.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin berkata, mayat bayi itu ditemui kira-kira jam 1 petang berhampiran kawasan perumahan­ di Kuala Ampang.
“Bayi itu ditemui tersangkut pada celah-celah batu di tebing sungai berhampiran dengan kilang elektronik, ketika ditemui, mayat bayi tanpa pakaian itu dalam keadaan tertiarap dan telah hampir reput,” katanya.
Setakat ini, beliau berkata, jantina bayi itu masih belum dikenal pasti, pemeriksaan unit forensik polis mendapati, mangsa tidak berkepala dan kaki kanannya juga tiada.
“Mangsa dipercayai dibuang di lokasi lain dan dihanyutkan arus sungai sebelum dijumpai, mayat dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia untuk bedah siasat,” katanya.


tembuakar@yahoo.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PELUANG KERJAYA - DAFTAR SEGERA - TERHAD

Kursus Perunding Takaful & Kewangan Islam

Takaful Ikhlas Ranau Agency [TIRA] menawarkan Kursus sebagai Perunding Takaful di ejensi kami.

Kelayakan;
> SPM dan yang setaraf [lelaki/perempuan]
> belum bekerja / juga terbuka kepada penuntut IPT
> peserta yang tinggal di sekitar Ranau, Tambunan, Keningau, Tuaran, Tamparuli dan Kota Kinabalu adalah menjadi keutamaan. Lokasi Kursus berhampiran tempat anda.
> umur : 21 - 28 Tahun
> Elaun Kerja Luar dan Komisyen
> Tempoh Kursus:
FASA3: JULAI - SEPT 2014
FASA4: OKT - NOV 2014
Untuk pendaftaran, Sila emel ke tembuakar@yahoo.com atau inbox di facebook : Tembuakar Corp / butiran peribadi seperti Nama, No. K/P, No. H/P, Alamat semasa, Pengalaman kerja (jika ada). Pemohon yang berjaya terpilih akan dihubungi untuk temuduga.

Tarikh tutup permohonan :
FASA3 [ambilan JULAI 2014] : 26/06/2014 - Khamis
FASA4 [ambilan OKTOBER 2014] : 25/09/2014 - Khamis
Temuduga : FASA3 - 27/06/2014 - Jumaat 3pm
26/09/2014 - Jumaat 3pm

Peserta adalah terhad. Bertindak segera.

Tembuakar Motorsports

Gerhana Bulan 16/06/2011

Program TIRA


SUMAZAU DANCE

Tanak Kampung [Popular Sabahan Song 2010-2011]

Sinding Bontugan

AKU DAN SESUATU 1

Terima Kasih