SALAM IKHLAS DAN SEJAHTERA dari kami.. Terima kasih atas kunjungan anda di blog ini / TEMBUAKAR CORPORATION [TIRA, DECOR_SYSTEMS, RANAU herbs

Halaman

Maha Agung nama Tuhanmu [Allah] yang mempunyai Kebesaran dan Kemuliaan

Maha Agung nama Tuhanmu [Allah] yang mempunyai Kebesaran dan Kemuliaan

SALAM IKHLAS

Selamat datang dan terima kasih kerana singgah di blog ini. Ikuti;

> Profil
> Coretan
> Gambar Pilihan
> Pautan
> Video Pilihan

Tinggalkan jejak anda. Terima Kasih Daun Keladi.


Cari CORETAN di sini

Sabtu, 7 Mei 2011

Mimpi sebelum Subuh..

Terus terang aku jarang bermimpi. Mungkin agak letih memberi Taklimat dengan Pasukan Gempur Sekolah dari Syarikat Perumahan W group dan selepas itu dengan seorang ejen Takaful Malaysia kelmarin, saya bermimpi [semalam] memberi Ceramah tentang kewangan Islam dengan penduduk di sebuah kampung di Kinabatangan.

Lokasinya di rumah seorang 'orang kaya' di kampung itu yang didirikan betul-betul di atas sungai di mana arus jernih mengalir di bawahnya. Rumah itu agak luas tanpa bilik di mana ruang utama rumahnya berada di atas tebing sungai dan ruang tamu atau 'kaki lima'nya mengunjur panjang di atas sungai.

Saya bersama-sama dua orang rakan iaitu saudara Rosli dan seorang lagi yang tidak dinyatakan identitinya dalam mimpi itu sempat membantu anak-anak lelaki tuan rumah itu membetulkan banner di pagar ruang tamu yang luas supaya jelas kelihatan orang yang bertandang dari kejauhan.

Sementara di atas rumah orang telah memenuhi ruang tamu dan segenap rumah tersebut sambil menanti Penceramah yang dijemput sempena perhimpunan Maulidur Rasul itu. Seorang daripada AJK penganjur majlis itu ternampak saya memegang buku catatan dan bertanya tentang isi kandungannya. Saya pun menerangkan secara ringkas mengenai isinya berkisar tentang manfaat menyertai Takaful dan kewangan Islam.

"Baik sementara kita menunggu penceramah itu, kamu sampaikan ceramah berkaitan dengan kebaikan yang kamu cerita itu"

Mereka menjemput saya terus duduk di atas sofa penceramah dan diberikan microfon. Saya meminta Saudara Rosli menyampaikan mukaddimah tentang latar belakang Takaful seterusnya diserahkan kepada saya untuk mengupas tentang tiga produk utama serta manfaat-manfaat tentang takaful serta menjawab pula pertanyaan-pertanyaan berkaitan dengannya oleh para tetamu.

Selesai ceramah itu, saya bersama rakan-rakan diraihkan keberangkatan kami sementara tuan rumah dan orang ramai mengambil kesempatan bersalam-salaman serta ada yang memeluk kami dan mengalu-alukan lagi kedatangan kami ke kampung itu. Sehingga aku terjaga penceramah itu tidak muncul-muncul juga...aku terjaga menanti subuh.

Wallahu a'alam

Ya Allah, Penguasa sekalian alam,..jika itu petanda ada sesuatu dosa dan kesalahan selama mana aku menyampaikan syiar Mu, maka dengan penuh rendah hati aku memohon keampunan dan taubat kepada Mu, dan tunjukkanlah pekerjaan yang baik untuk ku..peliharalah kami dari seksaan api Neraka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PELUANG KERJAYA - DAFTAR SEGERA - TERHAD

Kursus Perunding Takaful & Kewangan Islam

Takaful Ikhlas Ranau Agency [TIRA] menawarkan Kursus sebagai Perunding Takaful di ejensi kami.

Kelayakan;
> SPM dan yang setaraf [lelaki/perempuan]
> belum bekerja / juga terbuka kepada penuntut IPT
> peserta yang tinggal di sekitar Ranau, Tambunan, Keningau, Tuaran, Tamparuli dan Kota Kinabalu adalah menjadi keutamaan. Lokasi Kursus berhampiran tempat anda.
> umur : 21 - 28 Tahun
> Elaun Kerja Luar dan Komisyen
> Tempoh Kursus:
FASA3: JULAI - SEPT 2014
FASA4: OKT - NOV 2014
Untuk pendaftaran, Sila emel ke tembuakar@yahoo.com atau inbox di facebook : Tembuakar Corp / butiran peribadi seperti Nama, No. K/P, No. H/P, Alamat semasa, Pengalaman kerja (jika ada). Pemohon yang berjaya terpilih akan dihubungi untuk temuduga.

Tarikh tutup permohonan :
FASA3 [ambilan JULAI 2014] : 26/06/2014 - Khamis
FASA4 [ambilan OKTOBER 2014] : 25/09/2014 - Khamis
Temuduga : FASA3 - 27/06/2014 - Jumaat 3pm
26/09/2014 - Jumaat 3pm

Peserta adalah terhad. Bertindak segera.

Tembuakar Motorsports

Gerhana Bulan 16/06/2011

Program TIRA


SUMAZAU DANCE

Tanak Kampung [Popular Sabahan Song 2010-2011]

Sinding Bontugan

AKU DAN SESUATU 1

Terima Kasih